Foto’s en Petra. Het zal allicht nooit een goede combinatie worden. Ze vindt namelijk dat ze ‘niet op papier’ plakt.
Ik kan dan wel het tegendeel beweren, ze moet het wel zelf geloven.
Een enthousiast bericht in m’n mailbox krijgen dat ze echt zoo zoo zoo blij is, is dan ook een opluchting!

Maar eerlijk is eerlijk. Het was intussen de 3de keer dat ik Petra voor de lens mocht hebben en het was ook een immens verschil.
Niet zozeer door haar houding of zelfvertrouwen, wel door iets totaal anders.

Petra Mertens

Petra is namelijk een onderneemster die wil dat haar centen iets opleveren. Voor haar geen fotoshoot om een paar leuke paatjes te hebben.

Neen, zij wil dat haar investering echt rendeert. Dat wil jij ongetwijfeld ook!
Dus daarom even voor jou op een rij hoe we tot het resultaat zijn gekomen dat én er goed uitziet én ook nieuwe klanten oplevert.

petra mertens_0004Lang voor de shoot

Wat er meestal gebeurt is dat de fotograaf ter plaatse beslist over houdingen etc. Hij of zij is namelijk de expert. Dat was vroeger ook de manier waarop ik werkte.
Maar dat levert voor de klant nooit op wat er echt kan inzitten.
Daarom beginnen we nu al lang op voorhand met een branding plan.

Dat betekent dat je precies weet WAT je wil naar voor brengen. Waar je voor staat, wie je ideale klant is etc.
Vaak geen makkelijke vragen om over na te denken, maar het loont wel de moeite.

Eén van de kernzaken waar Pera rond werkt in Realiseer je Droombedrijf is dat klanten krijgen makkelijk en vanzelfsprekend moet zijn.
Vanuit de zetel als het ware.

Dus je raadt het al. Die zetel, het easy en relaxen werden belangrijke speerpunten die moesten terugkomen. Hond Ullie was daarbij een geweldige extra om het effect nog sterker te maken. Zo hadden we voor we begonnen een heel concreet idee van wat er allemaal nodig was:
foto’s met hond en laptop op schoot, Petra als de Sales Queen, persoonlijk leiderschap en sterke onderneemster

Het resultaat?

Een hyper blije klant én … een heel duidelijke branding die ze volledig kan doortrekken zowel op haar website, Facebook en andere communicatie.

Het volledige plaatje klopt nu. Want de foto’s zijn een integraal onderdeel van Petra haar marketingaanpak.
En net dat is wat het verschil maakt tussen foto’s die een kost en verloren geld zijn en een shoot die je klanten oplevert.

petra mertens

 

Pin It on Pinterest